19.06.2020 i 22-26.06.2020
Kl.-III-Tom-15-19.06.2020-i-22-26.06.2020
01-05.06.2020
25- 29.05.2020
Temat: Rola sztuki i artysty w świetle „Confiteora” Stanisława Przybyszewskiego.
(2 godz. lekcyjne)
Podręcznik str.12- hasło „Sztuka dla sztuki”
– Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/piekno-ponad-wszystko/Doo8Dskpc
i wykonaj w zeszycie polecenia:
-1.1
– 2.1 do 2.11
– 2.13 do 2.16
– Tylko odpowiedzi w zaznaczonej kolejności prześlij w pliku tekstowym do sprawdzenia do 27.05.2020. (praca samodzielna!)
Temat: Evviva l’arte- manifest środowiska artystycznego.
(1 godz. lekcyjna)
– Zapoznaj się z materiałami:
– https://epodreczniki.pl/a/niech-zyje-sztuka/D14Pz3wOS
i wykonaj w zeszycie polecenia:
– 2.1 do 2.9
– 3.1 do 3.13
18-22.05.2020
Temat: Co myśli i czuje dekadent?
(1 godz. lekcyjna)
Zapoznaj się z materiałami:
1- Podręcznik str. 34.
2- https://epodreczniki.pl/a/nie-wierze-w-nic/D74KFGIcE
i wykonaj w zeszycie polecenia:
– 1, 2
– 4.1 do 4.10
– 5.1 do 5.4
– 6.3 do 6.5
Temat: Rola gór i Podhala w twórczości Kazimierza Przerwy- Tetmajera
(2 godz. lekcyjne)
Zapoznaj się z materiałami:
1- Podręcznik str. 36- 37
2- https://epodreczniki.pl/a/tatrzanskie-ukojenie/D19CD0DuX
i wykonaj w zeszycie polecenia:
– 1. 5, 1.7, 1.8
– 2
– 3.1 do 3.13
– 4
– 5.6
– 7.1 do 7.8
– 8.1 do 8.3
3- Zapoznaj się z fragmentem gawędy ze zbioru „Na skalnym Podhalu”(podręcznik str. 36) i wykonaj z podręcznika polecenie 5/37 – prześlij do sprawdzenia.
11-15.05.2020
Temat: Kłótnia u Borynów. Analiza fragmentu powieści „Chłopi”
(1 godz. lekcyjna)
Przeanalizuj fragment powieści opisujący kłótnię i bójkę w domu Macieja Boryny.
1. Wymień osoby zgromadzone w izbie.
2. Podaj powody zgromadzenia się w domu Boryny.
3. Wskaż źródła konfliktu.
4. Wyjaśnij jak kłótnia przerodziła się w bójkę.
5. Jakie były konsekwencje awantury.
6. Dokonaj krótkiej charakterystyki (tylko na podstawie fragmentu) uczestniczących w scenie bohaterów.
7. Na czym twoim zdaniem polegała dramatyczność tej sceny?
Samodzielne opracowanie zagadnień prześlij do oceny.
Temat: Walory artystyczne powieści Reymonta.
(1 godz. lekcyjna)
Zapoznaj się z materiałami:
https://epodreczniki.pl/a/jesien-w-lipcach-w-kregu-estetyki-powiesciowej-reymonta/DFIADzi9z
i wykonaj polecenia:
– 1.1
– 2
– 4.1
– 6
– 9.1
Temat: Co to jest stylizacja?
(1 godz. lekcyjna)
Zapoznaj się z materiałami :
https://epodreczniki.pl/a/stylizacja-i-jej-typy/DrVS4xugx
i wykonaj polecenia:
– 2, 3, 4, 5, 8, 9,10, 12
04-08.05.2020.
Temat: Adaptacja filmowa „Chłopów” Władysława Stanisława Reymonta.
(2 godz. lekcyjne)
https://m.cda.pl/video/54548311
Temat: Dzieje rodu Borynów.
(1 godz. lekcyjna)
Zapoznaj się z materiałem:
i wykonaj ćwiczenia w zeszycie:
– 2.2, 2.4, 2.6, 2.8
– 4.2, 4.4, 4.6,
– 6.1, 6.2,
– 7.1
27-30.04.2020.
Temat: Czy mówimy po polsku, jeśli posługujemy się gwarą?
(2 godz. lekcyjne)
20-24.04.2020.
Temat: Jaka jest cena poświęcenia się dla idei?
- Przeanalizuj motywy postępowania Tomasza Judyma i oceń jego decyzję- ważna scena finałowa powieści.
2. Zapisz wnioski w zeszycie, a w formie pliku tekstowego (nie zdjęcia) prześlij do oceny.
Temat: „Ludzie bezdomni”- jako powieść młodopolska.
- Zapoznaj się z prezentacją i wykonaj polecenia:
1.2, 1.4, 1.5, 2.1, 3.1, 4.2, 5.1, 6.2
https://epodreczniki.pl/a/ludzie-bezdomni-kierunki-interpretacji/DG111DCy6
Kurka jajko zniosła
oznajmiając wszystkim,
że nadeszła wiosna.
W oprawie rzeżuszki i pięknych pisanek
nadszedł nareszcie świąteczny poranek.
Te święta zrobiły nam jednak psikusa,
będziemy mieli
kwarantannowego dyngusa…
Z pozdrowieniami świątecznymi- wychowawczyni
06-08. 04. 2020 r.
Temat: Z suteren- na salony- droga życiowa doktora Tomasza Judyma.
Uzupełnij kartę pracy:
Judym
30.03. – 03. 04. 2020 r.
Pracujemy w nowej formule tzw. nauki zdalnej.
Proszę Was, moi wychowankowie o systematyczną i dokładną pracę wg moich wytycznych.
Dla Was to nowa forma nauki, bo inni uczniowie już tak pracują.
Zapisujcie tematy w zeszytach i realizujcie polecenia.
W razie problemów kontakt na podany adres: doyota66@gmail.com
Temat: Młoda Europa- Młoda Polska. Wprowadzenie do epoki.
(2 godz. lekcyjne)
Samodzielna praca uczniów np. podręcznika „Ponad słowami” kl. II cz. 2
(notatka w zeszycie) młoda polska 1
Temat: Przed omówieniem „Ludzi bezdomnych” Stefana Żeromskiego
(1 godz. lekcyjna)