kl. III Tom DS

19.06.2020 i 22-26.06.2020

Kl.-III-Tom-15-19.06.2020-i-22-26.06.2020

01-05.06.2020

Kl. III Tom 01-05.06.2020       

25- 29.05.2020

Temat: Rola sztuki i artysty w świetle „Confiteora” Stanisława Przybyszewskiego.
(2 godz. lekcyjne)
Podręcznik str.12- hasło „Sztuka dla sztuki”
– Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/piekno-ponad-wszystko/Doo8Dskpc
i wykonaj w zeszycie polecenia:
-1.1
– 2.1 do 2.11
– 2.13 do 2.16
– Tylko odpowiedzi w zaznaczonej kolejności prześlij w pliku tekstowym do sprawdzenia     do 27.05.2020. (praca samodzielna!)

 

Temat: Evviva l’arte- manifest środowiska artystycznego.
(1 godz. lekcyjna)

– Zapoznaj się z materiałami:
https://epodreczniki.pl/a/niech-zyje-sztuka/D14Pz3wOS
i wykonaj w zeszycie polecenia:

– 2.1 do 2.9
– 3.1 do 3.13

     

   18-22.05.2020

Temat: Co myśli i czuje dekadent?
(1 godz. lekcyjna)

Zapoznaj się z materiałami:

1- Podręcznik str. 34.
2- https://epodreczniki.pl/a/nie-wierze-w-nic/D74KFGIcE
i wykonaj w zeszycie polecenia:
– 1, 2
– 4.1 do 4.10
– 5.1 do 5.4
– 6.3 do 6.5

 

 

Temat: Rola gór i Podhala w twórczości Kazimierza Przerwy- Tetmajera
(2 godz. lekcyjne)

Zapoznaj się z materiałami:

1- Podręcznik str. 36- 37
2- https://epodreczniki.pl/a/tatrzanskie-ukojenie/D19CD0DuX
i wykonaj w zeszycie polecenia:
– 1. 5, 1.7, 1.8
– 2
– 3.1 do 3.13
– 4
– 5.6
– 7.1 do 7.8
– 8.1 do 8.3
3- Zapoznaj się z fragmentem gawędy ze zbioru „Na skalnym Podhalu”(podręcznik str. 36) i wykonaj z podręcznika polecenie  5/37 –  prześlij do sprawdzenia.

 

 

     

  11-15.05.2020

Temat: Kłótnia u Borynów. Analiza fragmentu powieści „Chłopi”

(1 godz. lekcyjna)

Przeanalizuj fragment powieści opisujący kłótnię i bójkę w domu Macieja Boryny.
1. Wymień osoby zgromadzone w izbie.
2. Podaj powody zgromadzenia się w domu Boryny.
3. Wskaż źródła konfliktu.
4.  Wyjaśnij jak kłótnia przerodziła się w bójkę.
5. Jakie były konsekwencje awantury.
6. Dokonaj krótkiej charakterystyki (tylko na podstawie fragmentu) uczestniczących w scenie bohaterów.
7. Na czym twoim zdaniem polegała dramatyczność tej sceny?

Samodzielne opracowanie zagadnień prześlij do oceny.

 

Temat: Walory artystyczne powieści Reymonta.
(1 godz. lekcyjna)

Zapoznaj się z materiałami:

https://epodreczniki.pl/a/jesien-w-lipcach-w-kregu-estetyki-powiesciowej-reymonta/DFIADzi9z
i wykonaj polecenia:
– 1.1
– 2
– 4.1
– 6
– 9.1

 

Temat: Co to jest stylizacja?
(1 godz. lekcyjna)

Zapoznaj się z materiałami :
https://epodreczniki.pl/a/stylizacja-i-jej-typy/DrVS4xugx
i wykonaj polecenia:
– 2, 3, 4, 5, 8, 9,10, 12

04-08.05.2020.

Temat: Adaptacja filmowa „Chłopów” Władysława Stanisława Reymonta.
(2 godz. lekcyjne)

https://m.cda.pl/video/54548311

 

Temat: Dzieje rodu Borynów.
(1 godz. lekcyjna)

Zapoznaj się z materiałem:

https://epodreczniki.pl/a/dzieje-rodu-borynow-w-kregu-chlopskiej-epopei-wladyslawa-stanislawa-reymonta/DYrIoaCop

i wykonaj ćwiczenia w zeszycie:
– 2.2,  2.4,  2.6,  2.8
– 4.2,  4.4,  4.6,
– 6.1,  6.2,
– 7.1

27-30.04.2020.

Temat: Czy mówimy po polsku, jeśli posługujemy się gwarą?
(2 godz. lekcyjne)

Kl. III Tom 27-30.04.2020

20-24.04.2020.

Temat: Jaka jest cena poświęcenia się dla idei?

  1. Przeanalizuj motywy postępowania Tomasza Judyma i oceń jego decyzję- ważna scena finałowa powieści.
    2. Zapisz wnioski w zeszycie, a w formie pliku tekstowego (nie zdjęcia) prześlij do oceny.

 

 

Temat: „Ludzie bezdomni”- jako powieść młodopolska.

  1. Zapoznaj się z prezentacją i wykonaj polecenia:
    1.2, 1.4, 1.5,  2.1,  3.1,  4.2,  5.1, 6.2

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-bezdomni-kierunki-interpretacji/DG111DCy6

 

Kurka jajko zniosła

oznajmiając wszystkim,

że nadeszła wiosna.

W oprawie rzeżuszki i pięknych pisanek

nadszedł nareszcie świąteczny poranek.

Te święta zrobiły nam jednak psikusa,

będziemy mieli

kwarantannowego  dyngusa…

Z pozdrowieniami świątecznymi- wychowawczyni

06-08. 04. 2020 r.

Temat: Z suteren- na salony- droga życiowa doktora Tomasza Judyma.

Uzupełnij kartę pracy:
Judym

30.03. – 03. 04. 2020 r.

Pracujemy w nowej formule tzw. nauki zdalnej.

Proszę Was, moi wychowankowie o systematyczną i dokładną pracę wg moich wytycznych.

Dla Was to nowa forma nauki, bo inni uczniowie już tak pracują.
Zapisujcie tematy w zeszytach i realizujcie polecenia.

W razie problemów kontakt na podany adres: doyota66@gmail.com

Temat: Młoda Europa- Młoda Polska. Wprowadzenie do epoki.

(2 godz. lekcyjne)

Samodzielna praca uczniów np. podręcznika „Ponad słowami” kl. II cz. 2

(notatka w zeszycie)  młoda polska 1

Temat: Przed omówieniem „Ludzi bezdomnych” Stefana Żeromskiego
(1 godz. lekcyjna)

ludzie bezdomni