Klasa IIaLO-wychowanie fizyczne

Temat:Ćwiczenia na brzuch i boczki.27.03.2020

Co nam dają ćwiczenia na mieśnie brzucha?

Ćwiczenia mięśni brzucha służą do stabilizacji sylwetki – zapeniają bezpieczeństwo kręgosłupowi.Silny gorset mięśniowy brzucha i pleców musi być w równowadze.Nietsty większość osób wzmacniających brzuch, często przy użyciu patolpgicznych ćwiczeń w rodzaju “brzuszki” – w ogóle nie dba o rozwój mięśni grzbietu. Pamiętać trzeba ,aby                w każdym ćwiczniu angażującym plecy brał udził mięsień brzucha.

Mięsień prosty brzucha: „działając obustronnie zgina tułów do przodu lub – gdy tułów jest ustalony – unosi miednicę. Ponadto opuszcza dolne żebra, działając jako mięsień wydechowy. Mięsień prosty brzucha jest najsilniejszym antagonistą m. prostownika grzbietu (m. erector spinae) oraz bierze udział w wytwarzaniu tłoczni brzusznej (prelum abdominale)”.

Mięsień skośny wewnętrzny brzucha: „Równoczesny skurcz obu mięśni skośnych wewnętrznych brzucha zgina kręgosłup do przodu oraz pociąga klatkę piersiową w dół powodując wydech. Skurcz jednostronny skręca tułów w tę samą stronę, a współpracując z m. skośnym zewnętrznym brzucha tej samej strony powoduje boczne zgięcie tułowia.

Mięsień skośny zewnętrzny brzucha „Obustronny skurcz mięśnia powoduje zgięcie kręgosłupa lędźwiowego wraz z klatką piersiową do przodu, a przy ustalonym kręgosłupie unosi miednicę. Pociągając dolne żebra ku dołowi działa jako mięsień wydechowy.”

Kolejny istotny fakt, najczęściej trenuje się górne mięśnie brzucha – funkcję ochronną kręgosłupa pełnią głównie mięśnie dolne. Pamiętaj, by w równym stopniu rozwijać górne jak i dolne części m. brzucha.

Mięśnie brzucha i grzbietu stanowią ochronę kręgosłupa i narządów wewnętrznych. Właśnie dlatego, w wielu  sztukach i sportach walki kładzie się tak ogromny nacisk na rozwinięcie mięśni brzucha i grzbietu (boks, boks tajski, karate; sambo, BJJ, zapasy, judo). Nawet w sportach „chwytanych” gdzie nie zadaje się uderzeń, brzuch jest angażowany przy każdym ćwiczeniu, przez cały trening (np. wszelkiego rodzaju wyniesienia, obalenia, rzuty – bazują na mięśniach stabilizujących sylwetkę). W dyscyplinach opartych o uderzenia: wszelkie kopnięcia – angażują nogi, brzuch i plecy, podobnie ciosy zadawane rękoma.

Mięśnie skośne brzucha –odgrywają pierwszoplanową rolę przy skrętach miednicy.

Podaję linki z przykładowymi ćwiczeniami w domu!

30.03.2020

TABATA NA STOJĄCO 30 min bez maty.

Temat: Ćwiczenia na płaski brzuch. 03.04.2020

Temat: Stretching. Rozciąganie całego ciała . 06.04.2020

Temat: ODCHUDZAJĄCY TRENING INTERWAŁOWY (+ rozgrzewka i rozciąganie). 17.04.2020.

Praca domowa: Napisz co to są ZAKWASY?( ich objawy i przyczyny). Praca na ocenę. Proszę wysłać do poniedziałku na adres: karolina23456@gmail.com

Temat: Wyzwanie Dzień 1 : Odchudzający trening interwałowy TABATA Data: 20.04.2020

Temat: Wyzwanie Dzień 2 : Trening BRZUCHA.24.04.2020

Temat: Dzień 3: Trening CICHE CARDIO.Data: 27.04.2020

Praca domowa!!
Temat waszej pracy domowej brzmi: Kto to jest LIBERO,jaką funkcję pełni w zespole oraz co może a czego mu nie wolno na boisku podczas meczu? Pracę proszę wykonać w programie Word i wysłać na karolina23456@gmail.com w formie załącznika. Termin do 10.05.2020.

Temat: Wyzwanie 30 DNI. Dzień 4: Intensywna TABATA.04.05.2020

Temat:Wyzwanie 30 DNI. Dzień 5: Łydki, uda, pośladki. 08.05.2020

Temat:Wyzwanie 30 DNI . Dzień 6: Trening MOCNO ODCHUDZAJĄCY .08.05.2020

Wyzwanie Dzień 7 : TABATA NA STOJĄCO.11.05.2020

Wyzwanie 30 DNI . Dzień 8: TURBO SPALANIE.15.05.2020

Wyzwanie 30 DNI . Dzień 9: Trening Cardio + Abs .15.05.2020

 

Wyzwanie 30 DNI. Dzień 10: Trening interwałowy SZYBKIE SPALANIE. 18.05.2020


Wyzwanie 30 DNI. Dzień 11 : BRZUCH I BOCZKI. 22.05.2020


Wyzwanie 30 DNI . Dzień 12: Intensywna TABATA.22.05.2020

Wyzwanie:30 DNI  Dzień 13: Ramiona Plecy Brzuch.25.05.2020

Wyzwanie: 30 DNI  Dzień 15: Interwałowy trening TURBO SPALANIE.29.05.2020

Wyzwanie: 30 DNI . Dzień 16: Płaski Brzuch. 29.05.2020

Temat:Wyzwanie 30 DNI . Dzień 17: Trening Interwałowy Full Body.01.06.2020

Temat:Wyzwanie 30 DNI. Dzień 18: Uda i Pośladki.05.06.2020

Temat:Wyzwanie 30 DNI. Dzień 19: Szybkie spalanie. 05.06.2020

Temat: Wyzwanie 30 DNI . Dzień 20: Tabata x7. 15.06.2020

Temat: Wyzwanie 30 DNI . Dzień 22: Szybkie spalanie. 19.06.2020

Temat: Wyzwanie 30 DNI .Dzień 23: Pośladki Uda Brzuch. 19.06.2020

Temat:Wyzwanie 30 DNI . Dzień 24: Turbo TABATA x8. 22.06.2020