Temat: Historia i przepisy gry w tenisa stołowego.

Tenis stołowy narodził się w Anglii w latach 80. XIX wieku. Z biegiem czasu, kiedy gra stawała się coraz bardziej popularna postanowiono sprzedawać sprzęt do gry (wcześniej służyły do tego przedmioty używane codziennie). Wkrótce pojawiły się też popularne nazwy powstałe od charakterystycznego dźwięku odbijanej piłeczki, takie jak ping pong. Na początku XX wieku gra bardzo szybko się rozwijała, nabywała kolejnych swoich zwolenników, a w 1902 odbyły się nawet nieoficjalne mistrzostwa świata. W 1921 roku został założony angielski Związek Tenisa W Londynie odbyły się pierwsze oficjalne mistrzostwa świata w roku 1926. Kolejną przełomową datą dla tej dyscypliny sportu był rok 1988, kiedy to tenis stołowy po raz pierwszy pojawił się w programie igrzysk olimpijskich w Seulu.

Poniżej przedstawiam Wam zasady gry w grze pojedynczej i deblowej.

TENIS STOŁOWY – PODSTAWOWE INFORMACJE

Ping pong, czyli tenis stołowy – zalety i zasady gry

ZASADY GRY W TENISA STOŁOWEGO – DEBEL

Do zobaczenia i pozdrawiam.

03.06.2020. ŚRODA

TEMAT 1: Trening na całe ciało dla początkujących.

Dzisiaj przedstawiam wam trening dla mniej zaawansowanych. Myślę, że nie będziecie mieć z nim żadnych problemów. Przed ćwiczeniami przeprowadźcie sobie poniższą rozgrzewkę.

Przed właściwym ćwiczeniem najpierw wykonajcie poniższą rozgrzewkę.

A teraz trening:

TEMAT 2: Jak poprawić postawę ciała.

Praca w niewygodnych pozycjach, czy długie godziny spędzone przed komputerem – to tylko niektóre z przyczyn wad postawy. Musimy pamiętać, że utrzymanie prawidłowej postawy ciała, a tym samym zdrowego kręgosłupa to  przede wszystkim efekt codziennych, dobrych przyzwyczajeń. Warto zatem zacząć stosować się do cennych rad, dzięki którym być może unikniemy wady postawy. Pamiętajmy! Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała to rzecz, której powinniśmy przestrzegać.

Proponuję zapoznać się z załączonym tekstem – TUTAJ

Do zobaczenia i pozdrawiam.

05.06.2020. PIĄTEK

TEMAT: Marszobieg terenowy.

Marszobieg to aktywność dla wszystkich. Dla tych, którzy planują zacząć biegać i dla tych, którzy regularnie uprawiają sport. Ponieważ pochłania duże ilości energii i ćwiczy większość grup mięśniowych, marszobieg jest również dobrym sposobem na zrzucenie nadprogramowych kilogramów i wypracowanie ładnej sylwetki.

Marszobieg to aktywność łącząca bieg z chodem. Dokładniej – jest to bieg przeplatany marszem lub marsz przeplatany biegiem – w zależności od proporcji biegu do chodu.

W związku z tym, że można się już przemieszczać na świeżym powietrzu, proszę  o wykorzystanie terenu, który znajduje się niedaleko waszego miejsca zamieszkania  i wykonania samodzielnego marszobiegu. Jest to doskonała forma aktywności fizycznej która poprawi Waszą wytrzymałość. Tempo i odcinki pokonane marszem ustalcie  sobie sami.

DYSTANS DLA WAS TO OKOŁO:  2500m.

Powodzenia.

17.06.2020. ŚRODA

TEMAT 1: Jak poprawić swoją szybkość i wytrzymałość.

DEFINICJE:

SZYBKOŚĆ –  (moc maksymalna) jedna z trzech podstawowych cech motorycznych niezbędnych w sporcie. W konkretnym zadaniu ruchowym jest zespolona z siłą, wytrzymałością i koordynacją oraz w specyficznym zakresie z gibkością. Jest to zdolność do wykonania czynności ruchowej (ruchowych) w najkrótszym czasie.

WYTRZYMAŁOŚĆ – jest to zdolność do prowadzenia wysiłku fizycznego z określoną intensywnością, bez znacznego obniżenia jego skuteczności, z równoczesnym utrzymaniu zwiększonej odporności na zmęczenie.

Niezależnie od tego, czy uprawiasz  sport zawodowo, czy jesteś tylko zapalonym amatorem, jednym z pytań, które sobie pewnie często zadajesz brzmi: Jak poprawić swoją szybkość i wytrzymałość? Cóż, sposobów jest wiele, jednak nie wszystkie są skuteczne. W poniższym artykule zapoznasz się informacjami, które sprawią, że staniesz się sprawniejszy i zaczniesz osiągać lepsze rezultaty w swoich zmaganiach sportowych. Być może twoim głównym celem jest po prostu wymarzona sylwetka. Żeby ją osiągnąć będziesz również potrzebować dobrej kondycji. W innym wypadku ćwiczenia nie będą sprawiały ci radości i szybko będziesz na skraju rezygnacji.

JAK POPRAWIĆ SWOJĄ SZYBKOŚĆ I WYTRZYMAŁOŚĆ

Wykonaj też  te ćwiczenia które w znacznym stopniu poprawią twoją szybkość i zwinność – filmy poniżej:

TEMAT 2: Ćwiczenia rozluźniająco – relaksujące.

Powodzenia.

19.06.2020. PIĄTEK

TEMAT: Sygnalizacja sędziowska w piłce nożnej.

Bardzo proszę o zapoznanie się z artykułem poniżej:

SYGNALIZACJA W PIŁCE NOŻNEJ

Do zobaczenia.

24.06.2020. ŚRODA

TEMAT 1: Stanie na rękach.

TEMAT 2: Leżenie przewrotne i przewrót w tył.

Do zobaczenia.