Regulamin Wewnętrzny Internatu

PRAWA WYCHOWANKA

WYCHOWANEK MA PRAWO DO :

  • poszanowania godności własnej, dyskrecji w sprawach osobistych, stosunków rodzinnych, korespondencji, przyjaźni, uczuć, wyznania
  • opieki wychowawczej zapewniającej bezpieczeństwo i ochronę przed różnymi formami przemocy psychicznej i fizycznej
  • opieki i troski ze strony wychowawców w sytuacji choroby, zaopatrzenia   w leki, jakimi dysponuje internat, a w sytuacjach szczególnie niebezpiecznych dla zdrowia wychowanka – wezwania pogotowia  i wezwania rodziców
  • codziennego wyżywienia, zwrotu kosztów za nie wykorzystane posiłki pod warunkiem zgłoszenia nieobecności co najmniej 2 dni wcześniej
  • korzystanie z pomieszczeń, urządzeń pomocy dydaktycznych, służących do nauki i rozwijania zainteresowań
  • zapewnienie właściwych warunków higieniczno – sanitarnych
  • uczestnictwa w zajęciach organizowanych na terenie internatu, w szkole  i poza tymi placówkami, o ile nie narusza to rozkładu zajęć
  • wypoczynku i kulturalnego spędzania czasu wolnego
  • do przyjmowania gości za zgoda wychowawcy
  • opuszczania internatu w wyznaczonym czasie, a w innym za zgodą wychowawcy

ZA DOBRE ZACHOWANIE I WYRÓŻNIAJĄCĄ SIĘ DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ INTERNATU ORAZ DOBRE WYNIKI W NAUCE WYCHOWANEK MOŻE OTRZYMAĆ NASTĘPUJĄCE NAGRODY:

  • INDYWIDUALNĄ POCHWAŁĘ OD WYCHOWAWCY
  • POCHWAŁĘ OD WYCHOWAWCY UDZIELONĄ NA FORUM GRUPY
  • POCHWAŁĘ OD KIEROWNIKA UDZIELONĄ NA FORUM GRUPY
  • LIST POCHWALNY DO RODZICÓW
  • NAGRODĘ RZECZOWĄ
  • WNIOSKOWANIE O PODWYŻSZENIE OCENY Z ZACHOWANIA W SZKOLE
  • ZWOLNIENIE Z DORAŹNYCH PRAC PORZĄDKOWYCH
  • ZWOLNIENIE Z OBOWIĄZUJĄCEGO CZASU NAUKI WŁASNEJ I MOŻLIWOŚCI UCZENIA SIĘ O DOWOLNEJ PORZE DLA OSÓB OSIĄGAJĄCYCH BARDZO DOBRE WYNIKI  W NAUCE

W INTERNACIE NIE MOŻE MIEĆ MIEJSCA

  1. PICIE ALKOHOLU I PRZEBYWANIE POD JEGO WPŁYWEM, PALENIE  TYTONIU, UŻYWANIE NARKOTYKÓW, DOPALACZY ORAZ NADUŻYWANIE LEKÓW.
  1. WPROWADZANIE DO INTERNATU OSÓB POSTRONNYCH BEZ WIEDZY  WYCHOWAWCÓW.
  1. SAMOWOLNA ZAMIANA POKOJU, PRZENOSZENIE MEBLI I SPRZĘTÓW.
  2.   NISZCZENIE MIENIA.

OBOWIĄZKI WYCHOWANKA

ZASADY POBYTU W INTERNACIE :

  • BEZWZGLĘDNE PRZESTRZEGANIE PRZEPISÓW BHP I PRZECIWPOŻAROWYCH,
  • ODNOSZENIE SIĘ Z SZACUNKIEM DO WYCHOWAWCÓW I PRACOWNIKÓW INTERNATU,
  • SUMIENNE WYWIĄZYWANIE SIĘ Z OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH,
  • BRANIE CZYNNEGO UDZIAŁU W ŻYCIU KULTURALNYM INTERNATU,
  • RZETELNE WYWIĄZYWANIE SIĘ Z OBOWIĄZKÓW DYŻURNEGO,
  • INFORMOWANIE WYCHOWAWCÓW O OPUSZCZANIU INTERNATU POZA WYZNACZONYM CZASEM,
  • REGULOWANIE ODPŁATNOŚCI ZA WYŻYWIENIE DO 10 – GO KAŻDEGO MIESIĄCA,
  • PRZESTRZEGANIE CZASU WYZNACZONEGO NA NAUKĘ WŁASNĄ,
  • PRZESTRZEGANIE OKREŚLONEJ LICZBY OSÓB W POKOJACH W CZASIE NAUKI WŁASNEJ    ( NIE WIĘCEJ NIŻ 3 OSOBY),
  • PRZESTRZEGANIE CISZY NOCNEJ,
  • RESPEKTOWANIE ZAKAZU ZAMYKANIA SIĘ NA NOC W POKOJACH,
  • ZGŁASZANIE WYCHOWAWCOM WIZYT KREWNYCH I ZNAJOMYCH,
  • PRZEDKŁADANIE WYCHOWAWCOM ZGODY RODZICÓW NA UCZESTNICTWO  W  ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH,  ODBYWAJĄCYCH SIĘ POZA INTERNATEM ORAZ ZAŚWIADCZENIA OD PROWADZĄCEGO TE ZAJĘCIA.

ZA NARUSZENIE ZASAD WSPÓŁŻYCIA W INTERNACKIEI NIEWYWIĄZYWANIE SIĘ  Z OBOWIĄZKÓW MIESZKAŃCA WYCHOWANEK MOŻE OTRZYMAĆ NASTĘPUJĄCE KARY:

  • INDYWIDUALNE UPOMNIENIE OD WYCHOWAWCY,
  • WPIS DO ZESZYTU UWAG I SPOSTRZEŻEŃ,
  • NAGANA OD WYCHOWAWCY NA FORUM GRUPY,
  • NAGANA OD KIEROWNIKA,
  • NAGANA OD KIEROWNIKA NA FORUM GRUPY,
  • ZLECENIE WYKONANIA DODATKOWYCH PRAC PORZĄDKOWYCH NA RZECZ INTERNATU,
  • POWIADOMIENIE WYCHOWAWCY KLASY, WNIOSKOWANIE O OBNIŻENIE OCENY Z ZACHOWANIA,
  • POWIADOMIENIE RODZICÓW,
  • NAGANA Z OSTRZEŻENIEM WYDALENIA Z INTERNATU, OGŁOSZONA NA FORUM GRUPY Z POWIADOMIENIEM RODZICÓW I WYCHOWAWCY KLASY.

    Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, higieny i ochrona zdrowia:

    1. Wychowankom nie wolno opuszczać internatu bez wiedzy i pozwolenia wychowawcy od godz.16.00.
    2. Zgodnie z Regulaminem Internatu oraz przepisami bhp palenie oraz posiadanie papierosów oraz e-papierosów jest zabronione.
    3. Wychowanków obowiązuje:

    – zakaz uruchamiania hydrantów,

    –  odbezpieczenia gaśnic

    – wybijania szyb zabezpieczających klucze przy skrzynkach z gaśnicami  i hydrantami.

    – zakaz używania otwartego ognia (świece, zapałki, kadzidełka, papierosy, środki pirotechniczne).

    1. Nie wolno używać w pokojach urządzeń elektrycznych grzałek , kuchenek       i grzejników elektrycznych, żelazek, tosterów i sprzętów podobnego typu. Czajniki elektryczne mogą być używane po sprawdzeniu ich przez wychowawców i pod systematyczna kontrolą
    2. Wychowankom zabrania się samodzielnego naprawiania jakichkolwiek urządzeń elektrycznych. Usterki należy zgłaszać wychowawcy, kierownikowi bądź innemu pracownikowi Internatu.
    3. Zakaz otwierania i manipulowania przy skrzynkach i innych urządzeniach elektrycznych oraz samowolnego włączania i wyłączania bezpieczników.
    4. Zakaz stosowania jako osłony na punkty świetlne (lampki) materiałów łatwopalnych m.in. bibuły, materiału.
    5. Zakaz posiadania na terenie internatu przedmiotów niedozwolonych takich jak: łańcuchy, noże, kije, i inne.
    6. Zabrania się biegania po schodach i korytarzach.
    7. Nie wolno zostawiać włączonych na noc odbiorników radiowych oraz odtwarzaczy CD.
    8. Nie wolno zamykać się na noc w pokojach.
    9. Młodzieży mieszkającej na I i II piętrze zabrania się wychylać przez okna. Zakaz dotyczy również siadania na parapecie okna oraz otwierania ich na oścież.
    10. Nie wolno przechowywać w pokojach środków szkodliwych dla zdrowia.
    11. Zakaz kąpieli w zbiornikach wodnych.
    12. Zakaz samodzielnej gry w piłkę na boiskach sportowych i sali gimnastycznej oraz ćwiczenia na siłowni.
    13. W przypadku powstania pożaru (zadymienia) bądź innego zagrożenia należy natychmiast wdrożyć procedury ewakuacyjne i wezwać odpowiednie służby.
    14. Wszelkie zagrożenia zgłaszać wychowawcy .

     

Skip to content