Zróżnicowana grupa składająca się z pięciu osób siedzi w kręgu i dyskutuje w dobrze oświetlonym pomieszczeniu.

mgr Anna Banaś e-mail.  a.banas@zsstaszow.pl

mgr Agata Janowska e-mail.  m.janowska@zsstaszow.pl

mgr Anna Słoczyńska e-mail.  a.sloczynska@zsstaszow.pl

mgr Małgorzata Rewaj e-mail.  m.rewaj@zsstaszow.pl

mgr Anna Wołczyńska e-mail.  a.wolczynska@zsstaszow.pl

tel. 158642539

Nazwisko i imięSalaGodziny pracy pedagogów specjalnych w roku szkolnym 2025/2026
PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
Banaś Anna26C 

10.30-12.00 ;

  13.15-13.45

 

12.30-13.30

  8.00-10.00
Janowska Agata10C13.15- 15.00  8.00- 12.15  
Słoczyńska Anna24B 13.00- 15.0010.00- 12.00   
Małgorzata Rewaj  09.00-14.00  08.00-09.00
Wołczyńska Anna3C  8.00- 15.00  

Do zadań pedagoga specjalnego należy w szczególności:

  1. współpraca z nauczycielami, wychowawcami lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
      • rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
      • prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
        i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
      • rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
      • określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
      • współpraca z zespołem nauczycieli i specjalistów w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  1. wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
      • rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
      • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
      • dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
      • doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
  1. udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
  2. współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, tj. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi;
  3. przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły w zakresie zadań określonych w pkt 1–5.