
mgr Anna Banaś e-mail. a.banas@zsstaszow.pl
mgr Agata Janowska e-mail. m.janowska@zsstaszow.pl
mgr Anna Słoczyńska e-mail. a.sloczynska@zsstaszow.pl
mgr Małgorzata Rewaj e-mail. m.rewaj@zsstaszow.pl
mgr Anna Wołczyńska e-mail. a.wolczynska@zsstaszow.pl
tel. 158642539
| Nazwisko i imię | Sala | Godziny pracy pedagogów specjalnych w roku szkolnym 2025/2026 | ||||
| Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | ||
| Banaś Anna | 26C | 10.30-12.00 ; 13.15-13.45 | 12.30-13.30 | 8.00-10.00 | ||
| Janowska Agata | 10C | 13.15- 15.00 | 8.00- 12.15 | |||
| Słoczyńska Anna | 24B | 13.00- 15.00 | 10.00- 12.00 | |||
| Małgorzata Rewaj | 09.00-14.00 | 08.00-09.00 | ||||
| Wołczyńska Anna | 3C | 8.00- 15.00 | ||||
Do zadań pedagoga specjalnego należy w szczególności:
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
- rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, - rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
- współpraca z zespołem nauczycieli i specjalistów w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
- doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
- współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, tj. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi;
- przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły w zakresie zadań określonych w pkt 1–5.
