
mgr Anna Słoczyńska e-mail. a.sloczynska@zsstaszow.pl
mgr Anna Banaś e-mail. a.banas@zsstaszow.pl
mgr Agata Janowska e-mail. m.janowska@zsstaszow.pl
mgr Magdalena Pitek e-mail. m.pitek@zsstaszow.pl
mgr Anna Wołczyńska e-mail. a.wolczynska@zsstaszow.pl
tel. 158642539
Nazwisko i imię | Sala | Godziny pracy pedagogów specjalnych w roku szkolnym 2024/2025 | ||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | ||
Banaś Anna | 26C | 10.30- 13.30 | 9.00- 14.00 | 10.30- 11.30 | ||
Janowska Agata | 10C | 11.30- 14.30 | 10.30- 13.30 | |||
Pitek Magdalena | 10C | 12.00- 15.00 | 12.00- 14.00 | 11.00- 12.00 | ||
Słoczyńska Anna | 24B | 9.00- 13.00 | ||||
Wołczyńska Anna | 3C | 9.40- 10.40 | 10.00- 14.00 | 9.40- 10.40 |
Do zadań pedagoga specjalnego należy w szczególności:
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
- rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego
i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, - prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
- rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego
- współpraca z zespołem nauczycieli i specjalistów w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, - doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
- współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, tj. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi;
- przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły w zakresie zadań określonych w pkt 1–5.