Budowlańcy ze „Staszicówki”na praktykach zawodowych we Włoszech.

2023/2024 r. Grottammare, Włochy

   Uczniowie klasy IV, kształcący się na kierunku technik budownictwa realizowali swoje praktyki zawodowe we Włoszech. Najważniejszym celem projektu było zwiększenie dostępności młodzieży do udziału w zagranicznych praktykach zawodowych, zwiększenie mobilności młodych osób na europejskim rynku pracy oraz umożliwienie rozwoju praktycznych umiejętności zawodowych, z uwzględnieniem kompetencji językowych oraz interdyscyplinarnych. Uczestnicy praktyk zapoznali się z nowymi trendami w zakresie rozwiązań technologicznych. Co więcej, zakładano podniesienie kwalifikacji zawodowych uczniów i kontynuację dobrych praktyk. Działania projektu nakierowane zostały na opracowanie dla zawodu technik budownictwa programu praktyk. Na etapie realizacji praktyk program był na bieżąco poddawany weryfikacji. Równolegle realizowane były działania promocyjne mające na celu poinformowanie opinii publicznej na temat celów i korzyści wynikających z realizacji projektu. Praktyki zawodowe realizowane były w firmach włoskich, dysponujących nowoczesnym sprzętem i technologiami oraz stosujących nowoczesne rozwiązania organizacyjne. Stażyści uczestniczyli w programie przygotowawczym, które objęło przygotowanie językowe, kulturowe i psychologiczno-pedagogiczne oraz spotkania informacyjne dla uczniów i rodziców. W ramach przygotowania językowego odbył się kurs języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym. W trakcie przygotowania kulturowo-językowego  uczniowie poznali kulturę, historię i obyczaje Włoch, ponadto podczas pobytu we Włoszech została zrealizowana druga faza przygotowania kulturowego.
      Pobyt uczniów w przedsiębiorstwach włoskich pozwolił na zdobycie nowych i poszerzenie posiadanych już kompetencji w zakresie zawodowym, co w sferze praktycznej osiągnięte zostało przez praktyki w przedsiębiorstwach wykorzystujących w działalności nowe technologie i innowacyjne techniki, a w sferze teoretycznej dzięki wysoce wykwalifikowanej kadrze.

 

Skip to content