I etap Ogólnopolskiego Konkursu „Turbolandeskunde – wędrówka po krajach niemieckiego obszaru językowego”

W dniu 25 marca 2022 roku odbył się I etap Konkursu, organizowanego  przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego – edycja VIII 2021/2022 „Turbolandeskunde – Deutschland”.

Konkurs odbywa się pod patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego (IDV) oraz przy wsparciu Goethe Institut w Warszawie i Krakowie.

Celami konkursu było rozbudzanie i pogłębianie zainteresowania krajami niemieckojęzycznymi oraz poszerzenie wiedzy na ten temat.

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, gdyż naszą szkołę reprezentowało cztery trzyosobowe drużyny, w skład których wchodzili:

Oliwia Kuca, Jakub Reczko, Kacper Rogala, Kinga Switek, Dawid Mysłek, Maja Mazur, Mateusz Łucki, Dominik Opala, Krzysztof Semrau, Michał Okoń, Jakub Balawender, Roksana Grabka.

Zadaniem uczniów było rozwiązanie testu, który składał się ze stu pytań zamkniętych oraz otwartych na temat geografii, historii, gospodarki, kultury oraz życia codziennego Niemiec.

Decyzją komisji konkursowej do drugiego etapu konkursu, który odbędzie się
22 kwietnia 2022 roku w Mielcu zakwalifikowali się: Oliwia Kuca, Jakub Reczko, Kacper Rogala.

Tekst i opracowanie graficzne: Katarzyna Pierścińska

Skip to content