Czytamy i polecamy

Znalezione obrazy dla zapytania książkiWszystkich czytelników zapraszamy do wspólnego redagowania rubryki „Czytamy i polecamy”. Przeczytałeś ciekawą książkę? Napisz o niej, a tekst recenzji przynieś do biblioteki.

Swoją współpracę rozpoczął już z nami Wojtek Kułaga z klasy II a LO. Jego recenzje możecie przeczytać na naszej stronie.

Wszystkich serdecznie zapraszamy!

Czytamy i polecamy Read More »

Czytamy i polecamy

 

harry_potter_i_kamien_filozoficzny_dorosla01

„Harry Potter” – recenzja

Alohomora! Wreszcie nadszedł czas na to, aby otworzyć wielką skrzynię myśli przepełnioną aż po brzegi spostrzeżeniami, opiniami i tezami, które gromadziły się tam już od kilku dobrych lat, kiedy seria powieści o młodym czarodzieju stała się dla mnie kluczem do literackiego świata. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” to niewątpliwie jedna z najbardziej popularnych lektur dzisiejszych czasów, która zachwyciła miliony czytelników z całego świata. Trudno wręcz uwierzyć, że minęło dokładnie piętnaście lat od ukazania się pierwszego tomu serii autorstwa J. K. Rowling. Jednakże fenomen lekturą zdaje się stale trwać. Czas więc ponownie wkroczyć do tajemniczego świata przesiąkniętego magią na wskroś. Dissendium!

 

Muszę przyznać, że niezmiernie cieszę się z tego, że mogłem powrócić do tak znaczącej dla mnie lektury i to w dodatku w jakiej formie! Jednakże z drugiej strony wypełniała mnie obawa, bowiem naprawdę ciężkim zadaniem jest ubranie w słowa wszystkich moich myśli dotyczących tak świetnej serii, która nie tylko jest wspaniałą historią grupy przyjaciół w świecie magii i tajemnic, a prawdziwie pouczającą przygodą pełną moralizatorskich i pouczających wątków. Wprawdzie nie jest to aż tak oczywiście wyeksponowane, ale właśnie teraz uświadomiłem sobie, jaką ta książka ma w sobie siłę i moc. Tak więc ponowna lektura „Harry’ego Pottera i Kamienia Filozoficznego” okazała się naprawdę wartościowa, bowiem znów doświadczyłem tak idealnie skonstruowanej historii, która dosłownie pochłania czytelnika i uzależnia go do tego stopnia, że mógłby od razu przeczytać wszystkie siedem części serii. Ponadto, oprócz pozytywnych emocji, zupełnym zaskoczeniem było dla mnie ukazanie się uniwersalnych i dydaktycznych motywów, które pokazują siłę przyjaźni, wsparcia, problem samotności i izolacji od społeczeństwa, istotę odnajdywania się w nowym środowisku, a także ukazanie biedy i różnych zlepków codziennych uczuć. W dodatku wszystkie te powyższe kwestie zostają w jakże trafny sposób związane intrygującą magią, która nadaje powieści niespotykanego i oryginalnego wyrazu. Szczerze powiedziawszy, wcześniej nie zdawałem sobie sprawy z tego, że książka ta może mieć aż tak głębokie przesłanie, toteż mogę stwierdzić, iż jest ona przeznaczona zupełnie dla wszystkich czytelników bez względu na wiek, bowiem każdy wyciągnie z niej coś zupełnie innego.

 

„Harry Potter i Kamień Filozoficzny” to niesamowita przygoda do tajemniczego i magicznego świata czarodziejów, który wciąż czeka na nowych czytelników, by zapewnić im niespotykane emocje i wrażenia. Dzieło J. K. Rowling to lektura, która zapewniła sobie stałe miejsce w mojej pamięci i zdecydowanie była, jest i będzie w czołówce najlepszych książek, które przeczytałem. Pierwsza część przygód Harry’ego Pottera w dodatku wciąż na nowo zaskakuje wyjątkowym konceptem, formującym wyłączny i unikalny motyw, który stał się fundamentem dla innych powieści. Dlatego można stwierdzić, że powieść „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” to ponadczasowa pozycja, która nie tylko wpłynęła na wyobraźnię milionów czytelników, ale także wywarła znaczący wpływ w ich życiu. Serdecznie polecam!

 

Wojtek Kułaga

Czytamy i polecamy Read More »

Konkurs „Sowa matematyczna”

sowa

Nasza szkoła bierze udział w VII Edycji konkursu Sowa Matematyczna – 2015/2016. Uczniowie będą startować w dwóch kategoriach: Archimedes (klasy 1 liceów i techników, 1, 2, 3 zasadniczych szkół zawodowych) oraz Euklides (klasy 2 i 3 liceów i techników oraz 4 techników). Pierwszy etap konkursu polega na rozwiązywaniu zadań testowych w grupach 4 osobowych. Szczegółowy regulamin na stronie organizatora. Osoby, które są chętne do udziału w konkursie prosimy o kontakt z panem Tomaszem Dygulskim do końca listopada. Prezentujemy przykładowe zadania z kategorii Archimedes oraz Euklides

Konkurs „Sowa matematyczna” Read More »

To był dobry pomysł na praktyki

unia
tytul     Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Kolejna grupa naszych uczniów odbyła praktyki zagraniczne w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+  sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe. Projekt nazywa się „Zbudujmy razem nasz europejski dom!”.

Grupa 15 uczniów, wybranych w drodze eliminacji, pracowała na placach budowy w Niemczech. Byli to uczniowie klas III Tb i IIIT bd:

 

 

  1. Marcin Arendarski
  2. Kacper Bara
  3. Mateusz Bąk
  4. Natalia Bernyś
  5. Łukasz Bochenek
  6. Dawid Cybulski
  7. Jakub Falasa
  8. Kamil Ginał
  9. Sebastian Majczak
  10. Mateusz Patrzałek
  11. Marta Strojna
  12. Anita Terlecka
  13. Mariusz Sikora
  14. Tomasz Wojtyś
  15. Konrad Wyrazik

Praktyki trwały od 14.09.2015r do 09.10.2015r.,  Uczniowie przez pierwsze dwa tygodnie pracowali w takiej dużej aglomeracji, jak miasto Lipsk we wschodniej Saksonii. Miejsce praktyk było wyjątkowo ciekawe – to była willa z 1901 roku, w której kiedyś mieścił się sierociniec. Prawdopodobnie, należała do niemieckiego kompozytora Wagnera. Prace remontowe w takiej klasy zabytku były wyzwaniem dla naszych uczniów i ogromną odpowiedzialnością. Następne dwa tygodnie uczniowie spędzili przy pracach murarskich w Schkeuditz przy budowie basenu i układaniu kostki.

Możemy z dumą powiedzieć, że dali radę, przywieźli oceny celujące i certyfikaty, w których wyszczególnione nabyte umiejętności. Między innymi, nasi uczniowie teraz potrafią

-zniszczyć stare i postawić nowe ściany,

-fugować stary piaskowiec

-wykonywać zwykłą i specjalną zaprawę tynkarską

-tynkować

-robić mieszankę betonową

-szpachlować

-murować

-wykonywać wylewki

-robić zaprawę gipsową

-obsługiwać betoniarkę

I zdobyli jeszcze wiele innych umiejętności, które na pewno przydadzą się im w przyszłej pracy. Oprócz tego nauczyli się pracy w grupie, nawiązali dużo nowych znajomości, w czasie wolnym z opiekunem p.Anną Rozmysłowską i opiekunami naszego partnera zwiedzali Berlin i Drezno, majestatyczne pomniki w Lipsku, z opiekunem, p.Mariuszem Siłką zwedzili bogate w atrakcje zoo w Lipsku. Poza tym, odpoczywali, grając w biliard i kręgle oraz spędzając czas w klubie młodzieżowym na terenie miejsca zamieszkania.

Jeden z uczniów tak podsumował swój udział w projekcie: „Uważam, ze takie projekty stwarzają nowe perspektywy dla ludzi w moim wieku”. Zdjęcia z praktyk można obejrzeć w naszej TUTAJ

Koordynator projektu Tatiana Cebula.

 

To był dobry pomysł na praktyki Read More »

XXIII edycja KONKURSU O BEZPIECZEŃSTWIE, RATOWNICTWIE I OBRONIE CYWILNEJ

security

Zostali wyłonieni zwycięzcy eliminacji klas I.

Uczniów pozostałych klas zachęcamy do rywalizacji w

eliminacjach szkolnych. Startować mogą również zwycięzcy

poprzednich edycji.

Potwierdzenie udziału do dn.05.11.2015. u Pani Agaty

Cyranowskiej i Pana Mariusza Siłki.

Zwycięzcy etapu szkolnego będą rywalizować w

dn.27.11.2015 w Kielcach.

Cenne nagrody Czekają !!!

Życzymy powodzenia.

XXIII edycja KONKURSU O BEZPIECZEŃSTWIE, RATOWNICTWIE I OBRONIE CYWILNEJ Read More »

Skip to content