I etap Ogólnopolskiego Konkursu „Turbolandeskunde – wędrówka po krajach niemieckiego obszaru językowego”

W dniu 19 marca 2021 roku odbył się I etap Konkursu, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego – edycja VII 2020/2021 „Turbolandeskunde – Deutschland”.  Celami konkursu było rozbudzanie i pogłębianie zainteresowania krajami niemieckojęzycznymi oraz poszerzenie wiedzy na ten temat. Do konkursu w wersji online zgłosiło się prawie 3636 uczniów, czyli 1212 drużyn z 269 szkół z całej Polski. Ze względów technicznych odbył się tylko pierwszy etap konkursu, ponieważ serwery nie wytrzymały stu pytań oraz tak dużej ilości uczestników w jednym czasie. Decyzją Zarządu Głównego konkurs został przeniesiony na przyszły rok szkolny 2021/2022.

Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, gdyż naszą szkołę reprezentowało pięć trzyosobowych drużyn, w skład których wchodzili: Wiktoria Brzyszcz, Roksana Grabka, Oliwia Kuca, Ola Bąk, Kinga Switek, Kinga Dziuba, Karolina Cebula, Maja Mazur, Dawid Mysłek, Jakub Ogórek, Jakub Balawender, Jakub Reczko, Krzysztof Semrau, Mateusz Łucki, Michał Okoń. Zadaniem uczniów było rozwiązanie testu, który składał się ze stu pytań na temat geografii, historii, gospodarki, kultury oraz życia codziennego Niemiec. Link do  sprawozdania z konkursu napisanego przez p. Katarzynę Pierścińską. 

 

Katarzyna Pierścińska

Skip to content